İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

25 Eylül 2010 Cumartesi

SEBZELİ,BAHARATLI KIRMIZI MERCİMEK ÇORBASI

           Rabbimin adıyla.....
         Bu tarifim hepinizin bildiği mercimek çorbasının,baharatlı ve sebzeli olanı,sebze sevmeyen ve yemekte zorlanan çocuklarımıza da sebze yedirmenin en kolay yolu…

    MALZEMELER:

*1,5 su bardağı kırmızı mercimek,

*3 yemek kaşığı pirinç,

*1′er adet orta boy havuç ve patates,

*1 adet orta boy kuru soğan,

*2-3 diş sarmısak

(varsa bir miktar lahana ve 1 adet kereviz,ben, evde olmadığı için kullanamadım)

*1 tatlı kaşığı tuz,

*1/2 çay kaşığı karabiber ve çemen tozu,

*1 çay kaşığı toz zerdeçal,

*çay kaşığının ucunda kimyon,

*bir tatlı kaşığı kuru nane(ufalanmış hali),

*yarım tatlı kaşığı kuru reyhan,

*3 litre su,

*1 yemek kaşığı karışık biber ve domates salçası,

*1 tatlı kaşığı un,

*1 yemek kaşığı tereyağı,

*3-4 yemek kaşığı zeytinyağı,

     ÇORBANIN HAZIRLANMASI:

    Mercimek ve pirinç tencereye alınır ve iyice yıkanır,

    soyulmuş ve iri doğranmış sebzeler ve üzerlerine su ilave edilir hepsi en az 1 saat pişirilir,

   pişen çorba rondodan geçirilir veya parçalayıcı ile pütürsüz bir hale getirilir,

   bu işlem sırasında nane ve reyhanınız benimki gibi ufalanmamışsa,kullandığınız tuz da iri ise, çorba ile beraber çekilir,

   tencereye yağlar ve un konulur,

   un hafif pembeleşince salça ilave edilir 1-2 dak.kavrulur,

   çekilen çorba üzerine aktarılır,baharatları da ilave edilir,karıştırılarak bir taşım kaynatılır,

   kıvamı koyu ise sıcak su ilave edilip istenilen kıvama getirilir,sıcak olarak servis yapılır.

NOT:Artık mercimek çorbasını bundan çok daha kolay bir yöntemle yapıyorum,işte tarifi:

EN KOLAY KIRMIZI MERCİMEK ÇORBASI TARİFİ

yağları,iri doğranmış soğan,sarmısak ve sebzeleri 3-4 dak.soteliyorum,sonra salçasını ilave edip bir iki kavuruyorum,patates kullandıysam,un ilavesi 

yapmıyorum,son olarak da suyunu ve tuzunu ilave edip ağzı kapalı olarak mercimekler açılıncaya kadar pişiriyorum.

pişen karışımı rondodan geçirip kıvamını ayarlıyorum,suyu az ise yeteri kadar ilave ediyorum,son aşamada nanesini ve istediğim baharatlarını ilave edip bir taşım daha kaynatıyorum,böylece çorba servise hazır hale geliyor.

yazın pişrdiğimde ise yine patates koyuyorum ilave olarak yaz sebzelerinden 1 adet taze kabak,1-2 domates,1 adet de kırmızı salçalık biber de ekliyorum,salçayı da 1 tatlı kaşığı kullanıyorum veya hiç kullanmıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur