İNSTAGRAM

İNSTAGRAM
hayatcemresi_ instagram

بسم الله الرحمن الرحيم

بسم الله الرحمن الرحيم
(İnsanları) Allah'a çağıran,iyi ve faydalı iş yapan ve "Ben müslümanlardanım" diyen kimseden daha güzel sözlü kim vardır?
Fussilet suresi 33.ayet

Kutlu Doğum Programları ile Yerleştirilmeye Çalışılan Soft Peygamber Algısına Reddiye

Henüz 29 Yaşında Hakka Yürüyen bir Şehid'in Dilinden Muhteşem Bir Sohbet

22 Eylül 2010 Çarşamba

EVDE BİBER MUTLULUĞU

       Rabbimin adıyla başlarım.Sizleri biberimle tanıştırmak istiyorum.Mutlu olmak için büyük hedeflerim yoktur,şu gördüğünüz güzel manzara beni çok mutlu eden şeylerden birisidir.Bu biberi geçen güz çekirdekten diktik.Diktikten 2-3 ay sonra biber vermeye başlıyor.Kışın evde kalıyor,pencere önünde,havalar ısınınca balkona alıyoruz.Eğer böyle en az 5 kök biberiniz varsa bibersiz kalmazsınız.Ben acı sevdiğim için acı dikiyorum.Her yemeğin yanında ,varsa böyle taze sivri biber yemeyi çok seviyorum.Taze biberde bol miktarda kalsiyum ve c vitamini olduğunu biliyorum,ayrıca çekirdeğinde ,özellikle ameliyat sonrası ağrıları dindirmeye yardımcı bir madde olduğunu okumuştum.

Biber çekirdeklerini köyde annemle babamın yetiştirdiği biberlerden almıştım.Çekirdekler önce 8-10 tane kadar aralıklı olarak resimdeki gibi bir kaba veya saksıya dikilir,en fazla 1 cm derinliğe…Üzerlerine  biraz su serpilir,2-3 günde bir sulanır ve sıcak bir yerde bekletilir,kış ise evin içinde güneş alan bir yerinde.Biberler çıkıp ,boyları 5-10 cm olunca resimde gürdüğünüz kab kadarsa en fazla iki kök olacak şekilde başka saksılara ayrılır.Çiçek açtıktan sonra ne çok güneşli ,ne de güneşsiz ikisinin ortası bir yerde bekletilir.Çiçekler bibere dönüşünceye kadar sulanmaz.Toprağınız çiçek toprağı olursa ,yani gübreli toprak olursa verimi daha iyi olur.

Yazın balkonda biberlerimi görünce biraz olsun kendimi bir bahçede hissetmeme sebep oluyor.Bu manzara bana huzur veriyor,hepinize denemenizi tavsiye ederim.

10 yorum:

  1. çok imrendim ellerinize sağlık..çok güzel görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. Sevgili kardeşim,
    bazı imrenilenler vardır ki erilşilmez,ama biber yetiştirmek bunlara dahil değil,pekala siz de evde biber yetiştirebilirsiniz,kolay gelsin,bereketli biberleriniz olsun inşaallah,ilginize teşekkürler,her zaman beklerim...

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bazen böyle küçük şeyler de insanı mutlu etmeye yetiyor

    YanıtlaSil
  4. merhabalar..ben de biber yetiştirmenize imrendim doğrusu..benim sormak istediğim birkaç şey olacak. Allah izin verirse ben de yetiştirmek niyetindeyim. malum mart ayının sonuna geldik..sanırım yetiştirmek için uygun zaman gibi..sorularıma gelince, 1) biber çekirdeği, biberlerin içinde bulunan pul pul olan küçük şeyler mi? 2) ektiğimiz saksının derin olmasına gerek var mı? 3) biberleri kopardıktan sonra tekrar biber vermeye devam ediyor mu? yine çiçek mi açıyor yani?? ilginiz için şimdiden teşekkür ederim..

    YanıtlaSil
  5. Gülşah hanım hoşgeldiniz :)
    sorularınıza ben de numaralandırarak cevap vereyim:
    1)evet,tohum için,iyice olgunlaşmış kart biberlerin çekirdeğinden olması lazım.
    2)bildiğimiz kova şeklindeki saksılarda olur,tohumları en fazla bir cm.derine dikin,soğuk olmayan bir yerde ışıklı bir ortamda muhafaza edin,
    3)sıcak bir ortamda olursa evet,
    kolay gelsin,
    sonuçtan haberdar edin olurmu :)

    YanıtlaSil
  6. hayırlı cumalar. çok teşekkür ederim ilginiz için. birkaç haftaya kadar ekmiş olacağım biberlerimi sizin tavsiyelerinize uyarak. bir sorum daha olacak, bir tanıdığım dedi ki, biber çekirdekleri yazdan kurutulmuş olmalı ekebilmen için. yani bir önceki yaz yemiş oldugun biberlerin çekirdeklerini kurutacaksın, onları şimdi ekersin falan dedi. yani, mesela ben öyle bişi yapmasam da , yine de sonuç alabilir miyim? mesela dün pazardan almış oldugum biberleri bugün eksem olur mu? ille de kurutulup bekletilmesi şarttır diye bişi yoktur umarım. (siz, anne-babanızın yetiştirdiği biberlerden almışsınız çekirdekleri ama çekirdeklerin kurutulmuş olup olmadığı belirtilmemiş yazınızda, o yuzden aklıma takıldı)

    YanıtlaSil
  7. Gülşah hanım,
    aldığınız biberlerin tohumlarını güneş gören bir yere koyun 1-2 gün içinde kurur,sonra dikin,

    geçen yazdan kurutulmuş olması şart değil,ne zaman kurutulduğu da önemli değil,sadece kurutulmuş olması yeterli,
    kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkürler bilgiler için..müteşekkirim :) tıpkı biber çekirdeklerini ektiğimiz gibi, diğer sebzeleri de ekebilmemiz mümkün mü ev ortamında? örneğin kabak, patlıcan, domates ve salatalığın da aynı şekilde çekirdeklerini dediğiniz gibi birkaç gün güneşte kurutup saksıya ekmemizle sonuç alabilir miyiz? biber haricinde neler ektiniz siz evinizde?

    YanıtlaSil
  9. Gülşah hanım,
    daha önce domates ve patlıcan yetiştirme denememiz oldu ancak uzun zaman oldu,hatırladığım kadarı ile patlıcandan hiç patlıcan alamamıştık,
    domatesler de kızarmamıştı ve tek tük olmuştu,
    biber haricinde saksıda ancak,nane,maydanoz yetiştirebilirsiniz,başka ne verimli olur ben de bilmiyorum :(
    ancak bahsettiğiniz sebzeler için geniş bir yer olmalı,saksı yeterli gelmiyor,

    şu anda bizde üç kök domates var,şu çeri domates denilen miniklerden ancak dışarısı soğuk evin içinde de pek uygun yer bulamadık sarardılar,sadece birisinin iki domatesi var ancak onlarda hala kızarmadılar :(
    dediğim gibi biberler en uygunu en çok da süs biberleri...
    selametle...

    YanıtlaSil
  10. BAŞARILAR DİLERM

    YanıtlaSil

HERKES YORUM YAPABİLİR,
siteniz veya bloğunuz yoksa ,profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın ,Ad yazan kısma adınızı ve soyadınızı yazın,
(yorumlarınızda iki isim kullanmanız,aynı isimle yazan diğer kardeşlerimizle karıştırılmamanız için önemli)
URL kısmını doldurmasanız da olur,yorumunuzu yazıp,

" YAYINLA "

yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir,ilginize çok teşekkür ederim.

KUR'AN IŞIĞINDA ÖLÜM, KIYAMET, AHİRET.....Mutlaka dinleyin...

BU SİTEDE YER ALAN KONULAR

Translate

Blog Archive

yasal uyarı

Protected by Copyscape DMCA Takedown Notice Search Tool HAYATCEMRESİ Adlı sitede yayınlanan tüm içerik hayatcemresi2.blogspot.com'a aittir.Hiçbir şekilde izinsiz kullanılamaz.
 
Copyright © HAYATCEMRESİ - Blogger Theme by BloggerThemes & freecsstemplates - Sponsored by Internet Entrepreneur